Sol·licitud de llicència ambiental Annex II
Estan sotmeses al règim de llicència ambiental municipal les activitats ubicades en un mateix centre o en un mateix establiment i que pertanyen a la mateixa persona o empresa titulars, que es relacionen a l'annex II de la Llei 20/2009, de prevenció i control ambiental de les activitats (LPCAA), tant per ser implantades com per a tota modificació substancial que s'hi pretengui realitzar un cop autoritzades.
On adreçar-se:
OFICINA INFORMACIÓ I ATENCIÓ DE LA VILA
937 937 980
SeuElectrònica
A qui va adreçat:
- Les persones físiques o jurídiques que tinguin capacitat d'obrar d'acord amb les normes civils
- Els/les menors d'edat per a l'exercici i la defensa d'aquells dels seus drets i interessos l'actuació dels quals estigui permesa per l'ordenament jurídic sense l'assistència de la persona que n'exerceixi la pàtria potestat, tutela o curatela. S'exceptua el supòsit dels/de les menors incapacitats/des, quan l'extensió de la incapacitació afecti l'exercici i la defensa dels drets o interessos de què es tracti.
- Quan la Llei així ho declari expressament, els grups d'afectats/des, les unions i entitats sense personalitat jurídica i els patrimonis independents o autònoms.
Com fer-ho:
- Telemàticament mitjançant la Seu Electrònica
- Correu postal
- Presencialment al Registre electrònic general
- Als registres electrònics generals de:
a) L'Administració General de l'Estat
b) Les administracions de les Comunitats Autònomes
c) Les entitats que integren l'Administració local
d) El sector públic institucional (la seva integració està regulada a l'article 2.2
de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre)
- A les oficines de Correus, tal com s'estableixi reglamentàriament
- A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger
- A les oficines d'assistència en matèria de registres
- En qualsevol altre que estableixin les disposicions vigents
Cost del servei:
Segons ordenances fiscals núm:18:
Fins a 100m2: 767,00 EUR
Requisits previs:
-
Opcionalment, la persona interessada pot adreçar-se a l'Ajuntament per:
a) Rebre informació sobre els requisits que ha de complir la sol·licitud i obtenir els formularis a complimentar.
b) Sol·licitar informe urbanístic respecte de la compatibilitat de l'activitat prevista amb el planejament urbanístic.
2 Si l'activitat o instal·lació es troba sotmesa a un procés de consulta prèvia sobre la necessitat de declaració d'impacte ambiental, d'acord amb la LPCAA, la persona interessada adreçarà la consulta prèvia a l'OGAU del territori on ha previst d'emplaçar l'activitat.
En cas que la Ponència Ambiental de la Generalitat determini que cal sotmetre l'activitat projectada a avaluació d'impacte ambiental, se seguirà el procediment previst per la llicència ambiental, amb especificitats i la Ponència formularà la declaració d'impacte ambiental.
3. Quan per a la implantació de l'activitat sigui necessari efectuar obres subjectes a llicència, la persona peticionària de la llicència ambiental pot sol·licitar la preceptiva llicència d'obres de forma simultània amb aquesta llicència, o bé esperar que li sigui atorgada o denegada la llicència ambiental, i després demanar la d'obres
Documentació que cal aportar:
SOL·LICITUD DE LLICÈNCIA AMBIENTAL:
- Document de pagament de la taxa o el preu públic municipal ( si escau)
- Projecte i/o memòria ambiental (suport electrònic)
- Estudi geològic de les catacterístiques del sòl (si escau)
- Estudi d'impacte ambiental (si escau)
- Designació de la persona que assumirà la responsabilitat tècnica de l'execució del projecte
- Sistema i procediment per a la verificació del funcionament dels autocontrols de l'activitat
- Control preventiu d'incendis
- Declaració responsable en matèria de salut alimentària (si escau)
- Altra documentació acreditativa
Especificacions de la documentació a aportar:
1. Projecte bàsic amb estudi ambiental, signat pel personal tècnic competent.
Si la persona interessada no ha sol·licitat informe urbanístic abans de sol·licitar la llicència ambiental, el projecte haurà d'incorporar de manera diferenciada la informació següent:
- Plànol d'emplaçament de l'activitat projectada que permeti la identificació de la finca.
- Explicació sintètica de l'activitat projectada que detalli la seva naturalesa i característiques principals.
- Necessitats d'ús i aprofitament del sòl i del subsòl.
- Requeriments respecte la disponibilitat i la suficiència dels serveis públics municipals que exigeixi l'activitat.
- En els casos d'activitats que, tot i que no estan incloses en la legislació d'accidents greus projecten tenir alguna de les substàncies químiques o categoria de substàncies tòxiques o molt tòxiques, de conformitat amb els llindars que s'estableixen a la normativa de seguretat industrial, s'ha d'aportar la normativa que determina aquesta legislació.
2. Estudi geològic de les característiques del sòl en el qual s'emplaça l'activitat projectada, sempre que la normativa específica aplicable defineixi aquesta activitat com a potencialment contaminant del sòl.
3. Estudi d'impacte ambiental si la Ponència Ambiental de la Generalitat ha determinat que l'activitat ha de sotmetre's a avaluació d'impacte ambiental.
4. Document acreditatiu de la designació de la persona que assumirà la responsabilitat tècnica de l'execució del projecte i que expedirà la certificació acreditativa de l'adequació de l'activitat i de les instal·lacions a la llicència atorgada.
5. Amb caràcter voluntari, s'ha d'indicar el sistema i procediment per a la verificació del funcionament dels autocontrols de l'activitat proposats per la persona sol·licitant, amb indicació del/ de la tècnic/a amb qualificació adequada responsable de la seva aplicació.
6. Documentació preceptiva en matèria d'incendis d'acord amb la Llei 3/2010, del 18 de febrer, i la normativa sectorial aplicable o Ordre del/de la Conseller/a competent en la matèria.
7. En el cas d'activitats ramaderes, pla de gestió de les dejeccions ramaderes, amb les condicions i continguts determinats en la normativa d'aplicació.
8. Qualsevol altra documentació que sigui exigible per la legislació ambiental aplicable a l'activitat.
9. Declaració, si cal, de les dades contingudes en el projecte que, segons la persona sol·licitant, gaudeixen de confidencialitat d'acord amb la legislació, amb especificació de la Llei en la qual s'empara.
10. Declaració responsable en matèria de salut alimentària, si és un establiment afectat pel Reial Decret Llei 191/2011 (Aquesta es presentarà quan s'iniciï l'activitat).
RESIDUS:
Els establiments comercials d’Arenys de Munt en matèria de residus han de donar compliment a tota la normativa sobre gestió de residus a nivell català, estatal i europeu. A nivell local a Arenys de Munt cal tenir en compte:
l’Ordenança Fiscal núm: 11 per les Taxes per la prestació del servei de gestió de residus municipals i (articles 9 a 16)
l’Ordenança reguladora de la recollida selectiva de residus municipals d’Arenys de Munt
Deixalleria Municipal, tarifes a aplicar als productes provinents d’activitats econòmiques o comercials GUSAM
Calendari i condicions de recollida comercial dels residus assimilables a domiciliaris (al peu de la pàgina).
Informació complementària susceptible d’incloure a la pàgina web per les activitats:
Com a establiments comercials cal tenir en compte el que diu l’Ordenança fiscal núm. 11, entre altres:
D’acord a l’article 9:
Són serveis municipals complementaris, susceptibles de ser prestats pel sector privat –autoritzat
per a la prestació del servei, en els termes previstos a la normativa vigent en matèria de residus–, la recollida, transport i tractament dels residus comercials.
2. Constitueix el fet imposable de la taxa pel servei de gestió de residus comercials, la prestació dels serveis següents:
a) Recollida, transport i tractament de residus comercials no perillosos.
b) Recollida, transport i tractament i de residus domèstics generats per les indústries.
3. A aquests efectes, tenen la consideració de residus comercials els generats per l’activitat pròpia del
comerç, al detall i a l’engròs, dels serveis de restauració i bars, de les oficines i els mercats, així com
de la resta del sector serveis.
D’acord a l’article 10:
1. Són subjectes passius contribuents de la taxa, el fet imposable de la qual es defineix a l’article 9 d’aquesta Ordenança, les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35.4
de la Llei General Tributària que:
a) sol·licitin la prestació.
b) Resultin especialment beneficiades o afectades per la prestació del servei.
2. A aquests efectes, els titulars d’activitats que generin residus comercials o industrials assimilables als municipals, vindran obligats a acreditar davant l’Ajuntament que tenen contractat amb un gestor
autoritzat la recollida, tractament i eliminació dels residus que produeixi l’activitat corresponent. Aquest acreditament s’haurà d’efectuar, en el termini d’un mes, comptador des de l’entrada en vigor d’aquesta ordenança, si ja s’estava portant a terme l’activitat, o des de l’inici de l’activitat generadora del residu, si aquest ha tingut lloc amb posterioritat a dita entrada en vigor.
Per a exercicis successius, aquest acreditament s’haurà d’efectuar abans de l’1 de febrer de cada any.
2B. L’acreditació a la que fa referència l’apartat anterior es durà a terme presentant els següents documents:
- còpia del contracte amb l’empresa gestora
- homologació de l’empresa gestora per part de l’Agència de Residus de Catalunya
- còpia de la darrera factura pagada a l’empresa gestora, la qual ha d’acreditar que actualment presta el servei
Observacions:
La documentació com plànols, croquis, projectes... s'ha de presentar mitjançant suport electrònic:
- Persones jurídiques professionals: PDF
- Persones físiques: CD/DVD
Aquestes activitats se subdivideixen en:
1. Activitats sotmeses a una llicència ambiental amb declaració d'impacte ambiental. Aquestes activitats són les que en l'epígraf corresponent a l'annex II de la LPCAA es determina específicament la necessitat d'aquest procés (Codis 11.1 i 11.2).
2. Activitats sotmeses a una llicència ambiental i a un procés de decisió prèvia sobre la necessitat de declaració d'impacte ambiental: aquestes activitats són les que es troben en algun d'aquests supòsits:
- En l'epígraf corresponent a l'annex II de la LPCAA es determina específicament la necessitat d'aquest procés. (Codi 7.9. sempre que a la instal·lació es donin, d'una manera simultània, les circumstàncies següents: a) que estigui situada fora de polígons industrials, b) que estigui situada a menys de 500 m d'una zona residencial, c) que ocupi una superfície d'almenys 1 hectàrea)
- Estan ubicades en espais naturals de protecció especial (PEIN, Xarxa Natura; zones humides conveni Ramsar, altres).
3. Activitats sotmeses a una llicència ambiental sense necessitat de sotmetre's a cap procés d'avaluació d'impacte ambiental.
També està subjecta a llicència ambiental la modificació substancial de qualsevol activitat de l'annex II de la LPCAA, amb els mateixos procediments, documentació i requisits que els establerts per al seu atorgament.
Altra informació d'interès:
La inexactitud, la falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada o document que acompanya o consta en una declaració responsable o en una comunicació prèvia comporten, amb l'audiència prèvia a la persona interessada, deixar sense efecte el tràmit corresponent i impedeixen l'exercici del dret o de l'activitat afectada des del moment en què es coneixen.
Legislació
- Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats (LPCAA) i normatives sectorials.
- Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis, en establiments, activitats, infraestructures i edificis.
- Pla General d'Ordenació Urbana d'Arenys de Munt, aprovat el 7/05/2003
- Ordenança d'intervenció municipal ambiental, de seguretat i salut pública aprovada el 18/10/12.
- Ordenança d'intervenció municipal en espectacles públics i activitats recreatives. Aprovat el 18/10/2012.
Termini resolució
La resolució es dicta i es notifica en un termini màxim de sis mesos a comptar de la data de presentació de la sol·licitud.
Silenci administratiu
La no resolució i notificació en el termini de sis mesos, comporta la desestimació de la sol·licitud de llicència i permet a la persona interessada interposar el recurs administratiu o el contenciós administratiu que sigui procedent.
Tràmits relacionats:
Sol·licitud d'informe previ en matèria d'incendis
Més informació
Ordenances fiscals