Comunicació prèvia d'obertura per centres de culte
Mitjançant la Comunicació prèvia d'obertura la persona interessada posa en coneixement de l'administració l'inici d'una activitat de centre de culte segons la Llei 16/2009.
On adreçar-se:
OFICINA INFORMACIÓ I ATENCIÓ DE LA VILA
937 937 980
SeuElectrònica
A qui va adreçat:
- Les persones físiques o jurídiques que tinguin capacitat d'obrar d'acord amb les normes civils
- Els/les menors d'edat per a l'exercici i la defensa d'aquells dels seus drets i interessos l'actuació dels quals estigui permesa per l'ordenament jurídic sense l'assistència de la persona que n'exerceixi la pàtria potestat, tutela o curatela. S'exceptua el supòsit dels/de les menors incapacitats/des, quan l'extensió de la incapacitació afecti l'exercici i la defensa dels drets o interessos de què es tracti.
- Quan la Llei així ho declari expressament, els grups d'afectats/des, les unions i entitats sense personalitat jurídica i els patrimonis independents o autònoms.
Com fer-ho:
- Telemàticament mitjançant la Seu Electrònica
- Correu postal
- Presencialment al Registre electrònic general
- Als registres electrònics generals de:
a) L'Administració General de l'Estat
b) Les administracions de les Comunitats Autònomes
c) Les entitats que integren l'Administració local
d) El sector públic institucional (la seva integració està regulada a l'article 2.2
de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre)
- A les oficines de Correus, tal com s'estableixi reglamentàriament
- A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger
- A les oficines d'assistència en matèria de registres
- En qualsevol altre que estableixin les disposicions vigents
Cost del servei:
Segons ordenances fiscals núm:18:
- Fins a 100m2: 767,00 EUR
Requisits previs:
- Disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia d'obres quan procedeixi
- L'activitat de desenvolupar ha de ser compatible amb el planejament urbanístic
- Disposar del projecte tècnic de l'activitat, redactat i signat per un/a tècnic/a competent, així com del certificat tècnic justificatiu del compliment de la normativa que regeix l'activitat, instal·lació o establiment, signat per un/a tècnic/a competent
- Disposar de les llicències, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns del domini públic, si és el cas (per exemple, guals, terrasses, etc).
- En cas que l'activitat a desenvolupar es consideri de risc important en matèria d'incendis, segons el que preveu la Llei 3/2010, consulteu quadre d'activitats, columna "informe previ en matèria d'incendis, a l'apartat: "més informació", de forma prèvia a fer la comunicació cal:
a) Obtenir l'informe previ en matèria d'incendis
b) Un cop es rebi l'informe previ en matèria d'incendis, s'haurà de contactar amb una entitat col·laboradora de l'Administració per tal d'obtenir el certificat de comprovació favorable en matèria d'incendis.
- Acreditació que l'església, la confessió o la comunitat religiosa està inscrita en el registre competent d'entitats religioses o certificació de l'autoritat eclesiàstica o religiosa competent.
- Declaració responsable de subscriure una assegurança de responsabilitat civil abans de l'inici de les activitats.
Documentació que cal aportar:
- Comunicació prèvia d'obertura per centres de culte:
- Projecte i/o memòria ambiental (suport electrònic)
- Certificat tècnic conforme s'ajusta al projecte
- Llicències, autoritzacions o concessions relatives a la utilització o aprofitament de béns del domini públic (si escau)
- Acta de comprovació favorable en matèria d'incendis (si escau)
RESIDUS:
Els establiments comercials d’Arenys de Munt en matèria de residus han de donar compliment a tota la normativa sobre gestió de residus a nivell català, estatal i europeu. A nivell local a Arenys de Munt cal tenir en compte:
l’Ordenança Fiscal núm: 11 per les Taxes per la prestació del servei de gestió de residus municipals i (articles 9 a 16)
l’Ordenança reguladora de la recollida selectiva de residus municipals d’Arenys de Munt
Deixalleria Municipal, tarifes a aplicar als productes provinents d’activitats econòmiques o comercials GUSAM
Calendari i condicions de recollida comercial dels residus assimilables a domiciliaris (al peu de la pàgina).
Informació complementària susceptible d’incloure a la pàgina web per les activitats:
Com a establiments comercials cal tenir en compte el que diu l’Ordenança fiscal núm. 11, entre altres:
D’acord a l’article 9:
Són serveis municipals complementaris, susceptibles de ser prestats pel sector privat –autoritzat
per a la prestació del servei, en els termes previstos a la normativa vigent en matèria de residus–, la recollida, transport i tractament dels residus comercials.
2. Constitueix el fet imposable de la taxa pel servei de gestió de residus comercials, la prestació dels serveis següents:
a) Recollida, transport i tractament de residus comercials no perillosos.
b) Recollida, transport i tractament i de residus domèstics generats per les indústries.
3. A aquests efectes, tenen la consideració de residus comercials els generats per l’activitat pròpia del
comerç, al detall i a l’engròs, dels serveis de restauració i bars, de les oficines i els mercats, així com
de la resta del sector serveis.
D’acord a l’article 10:
1. Són subjectes passius contribuents de la taxa, el fet imposable de la qual es defineix a l’article 9 d’aquesta Ordenança, les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35.4
de la Llei General Tributària que:
a) sol·licitin la prestació.
b) Resultin especialment beneficiades o afectades per la prestació del servei.
2. A aquests efectes, els titulars d’activitats que generin residus comercials o industrials assimilables als municipals, vindran obligats a acreditar davant l’Ajuntament que tenen contractat amb un gestor
autoritzat la recollida, tractament i eliminació dels residus que produeixi l’activitat corresponent. Aquest acreditament s’haurà d’efectuar, en el termini d’un mes, comptador des de l’entrada en vigor d’aquesta ordenança, si ja s’estava portant a terme l’activitat, o des de l’inici de l’activitat generadora del residu, si aquest ha tingut lloc amb posterioritat a dita entrada en vigor.
Per a exercicis successius, aquest acreditament s’haurà d’efectuar abans de l’1 de febrer de cada any.
2B. L’acreditació a la que fa referència l’apartat anterior es durà a terme presentant els següents documents:
- còpia del contracte amb l’empresa gestora
- homologació de l’empresa gestora per part de l’Agència de Residus de Catalunya
- còpia de la darrera factura pagada a l’empresa gestora, la qual ha d’acreditar que actualment presta el servei
Observacions:
La comunicació prèvia d'obertura es presenta quan es vol iniciar l'activitat i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur-la a terme..
Altra informació d'interès:
La inexactitud, la falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada o document que acompanya o consta en una declaració responsable o en una comunicació prèvia comporten, amb l'audiència prèvia a la persona interessada, deixar sense efecte el tràmit corresponent i impedeixen l'exercici del dret o de l'activitat afectada des del moment en què es coneixen.
Legislació
- Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis
- Llei 16/2009, de 22 de juliol, dels centres de culte
Termini resolució
No hi ha resolució. Les comunicacions prèvies presentades d'acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada al Registre general de l'Ajuntament, moment a partir del qual es pot exigir l'activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de les taxes corresponents. La presentació de la comunicació prèvia faculta l'Ajuntament per verificar la conformitat de les dades que s'hi conten.
Silenci administratiu
-
Tràmits relacionats:
Sol·licitud d'informe previ en matèria d'incendis
Més informació
Ordenances fiscals