Comunicació prèvia ambiental municipal Annex III
És el règim d'intervenció a través del qual les persones o empreses titulars d'una activitat, posen en coneixement de l'ajuntament fets o elements relatius a l'inici d'una activitat sota la seva responsabilitat, tot indicant els aspectes que la poden condicionar, i que s'acompanya dels documents necessaris per al seu exercici.
Se sotmeten a aquest règim les activitats relacionades a l'Annex III de la Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats (LPCAA) i les activitats consistents en unitats tècniques mòbils de caràcter temporal associades a obres d’infraestructures públiques o privades, o a activitats de tractament de residus, o a instal·lacions similars de l'annex II de l'esmentada Llei, sempre que, com a activitats independents i per les seves característiques, no estiguin associades a un emplaçament fix ni tinguin la condició d'activitats estables.
On adreçar-se:
OFICINA INFORMACIÓ I ATENCIÓ DE LA VILA
937 937 980
A qui va adreçat:
- Les persones físiques o jurídiques que tinguin capacitat d'obrar d'acord amb les normes civils.
- Els/les menors d'edat per a l'exercici i la defensa d'aquells dels seus drets i interessos l'actuació dels quals estigui permesa per l'ordenament jurídic sense l'assistència de la persona que n'exerceixi la pàtria potestat, tutela o curatela. S'exceptua el supòsit dels/de les menors incapacitats/des, quan l'extensió de la incapacitació afecti l'exercici i la defensa dels drets o interessos de què es tracti.
- Quan la Llei així ho declari expressament, els grups d'afectats/des, les unions i entitats sense personalitat jurídica i els patrimonis independents o autònoms.
Com fer-ho:
- Telemàticament mitjançant la Seu Electrònica
- Correu postal
- Presencialment al Registre electrònic general
- Als registres electrònics generals de:
a) L'Administració General de l'Estat
b) Les administracions de les Comunitats Autònomes
c) Les entitats que integren l'Administració local
d) El sector públic institucional (la seva integració està regulada a l'article 2.2
de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre)
- A les oficines de Correus, tal com s'estableixi reglamentàriament
- A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger
- A les oficines d'assistència en matèria de registres
- En qualsevol altre que estableixin les disposicions vigents
Cost del servei:
Segons ordenances fiscals núm:18
Requisits previs:
1. Informe urbanístic favorable. En els següents supòsits:
- Quan es volen utilitzar, per a un ús concret, edificacions existents construïdes sense un ús específic.
- Quan la llicència urbanística o la comunicació prèvia d'obres no emparen expressament les obres o instal·lacions de l'activitat comunicada.
2. Obtenció de la corresponent llicència o presentació de la comunicació prèvia d'obres quan procedeixi.
3. Obtenció de l'informe i certificació de l'acte de comprovació favorable en matèria d'incendis quan es tracti d'activitats incloses en els annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010 o només el certificat final d'instal·lacions signat per un/a tècnic/a competent quan l'activitat no està inclosa dins dels annexes de la llei 3/2010.
4. Disposar de les certificacions ambientals específiques favorables, per aquells casos que l'activitat generi emissions de gasos o fums, sorolls o vibracions, llums a l'exterior en horari nocturn, aigua contaminada i/o residus no assimilables. Aquestes certificacions específiques podran ser lliurades per una entitat col·laboradora de l'Administració o pels serveis tècnics municipals.
5. Disposar de la declaració d'impacte ambiental favorable, o de la resposta de l'Administració en el sentit que no hi ha necessitat d'avaluació d'impacte ambiental, en el cas que l'activitat se situï en un espai natural protegit.
6. Obtenció de la corresponent autorització d'abocaments d'aigües residuals a la llera pública, quan procedeixi.
7. Obtenció de la llicència o presentació de la declaració responsable en matèria de comerç per als establiments inclosos als articles 18 i 19 del Decret Llei 1/2009, d'ordenació dels equipaments comercials, en cas que no hi hagi obres.
8. Obtenció de l'informe favorable del Departament competent en matèria de ramaderia sobre el pla de gestió de les dejeccions ramaderes si es tracta d'activitats ramaderes.
9. Disposar de la pòlissa o el contracte d'assegurances o altres garanties que donen cobertura a la responsabilitat de l'activitat, si escau.
10. Autorització d'abocaments d'aigües residuals a la llera pública o al mar, quan procedeixi.
Documentació que cal aportar:
COMUNICACIÓ D'ACTIVITAT ECONÒMICA AMB INCIDÈNCIA AMBIENTAL:
- Declaració d'impacte ambiental
- Pla de dejeccions ramaderes i informe favorable (si escau)
- Autorització d'abocament d'aigües residuals (si escau)
- Document de pagament de la taxa o el preu públic municipal ( si escau)
- Projecte i/o memòria ambiental (suport electrònic)
- Certificat tècnic conforme s'ajusta al projecte
- Certificacions ambientals específiques (si escau)
- Pòlissa o contracte d'assegurances que donen cobertura a la responsabilitat de l'activitat (si escau)
- Certificat final de la instal·lació
- Declaració responsable en matèria de salut alimentària (si escau)
- Declaració responsable en matèria de comerç (si escau)
COMUNICAT D'ACTIVITAT ECONÒMICA AMB INCIDÈNCIA AMBIENTAL: CENTRE DE CULTE:
- Projecte i/o memòria ambiental (suport electrònic)
- Certificat tècnic conforme s'ajusta al projecte
- Llicències, autoritzacions o concessions relatives a la utilització o aprofitament de béns del domini públic (si escau)
- Acta de comprovació favorable en matèria d'incendis (si escau)
RESIDUS:
Els establiments comercials d’Arenys de Munt en matèria de residus han de donar compliment a tota la normativa sobre gestió de residus a nivell català, estatal i europeu. A nivell local a Arenys de Munt cal tenir en compte:
l’Ordenança Fiscal núm: 11 per les Taxes per la prestació del servei de gestió de residus municipals i (articles 9 a 16)
l’Ordenança reguladora de la recollida selectiva de residus municipals d’Arenys de Munt
Deixalleria Municipal, tarifes a aplicar als productes provinents d’activitats econòmiques o comercials GUSAM
Calendari i condicions de recollida comercial dels residus assimilables a domiciliaris (al peu de la pàgina).
Informació complementària susceptible d’incloure a la pàgina web per les activitats:
Com a establiments comercials cal tenir en compte el que diu l’Ordenança fiscal núm. 11, entre altres:
D’acord a l’article 9:
Són serveis municipals complementaris, susceptibles de ser prestats pel sector privat –autoritzat
per a la prestació del servei, en els termes previstos a la normativa vigent en matèria de residus–, la recollida, transport i tractament dels residus comercials.
2. Constitueix el fet imposable de la taxa pel servei de gestió de residus comercials, la prestació dels serveis següents:
a) Recollida, transport i tractament de residus comercials no perillosos.
b) Recollida, transport i tractament i de residus domèstics generats per les indústries.
3. A aquests efectes, tenen la consideració de residus comercials els generats per l’activitat pròpia del
comerç, al detall i a l’engròs, dels serveis de restauració i bars, de les oficines i els mercats, així com
de la resta del sector serveis.
D’acord a l’article 10:
1. Són subjectes passius contribuents de la taxa, el fet imposable de la qual es defineix a l’article 9 d’aquesta Ordenança, les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35.4
de la Llei General Tributària que:
a) sol·licitin la prestació.
b) Resultin especialment beneficiades o afectades per la prestació del servei.
2. A aquests efectes, els titulars d’activitats que generin residus comercials o industrials assimilables als municipals, vindran obligats a acreditar davant l’Ajuntament que tenen contractat amb un gestor
autoritzat la recollida, tractament i eliminació dels residus que produeixi l’activitat corresponent. Aquest acreditament s’haurà d’efectuar, en el termini d’un mes, comptador des de l’entrada en vigor d’aquesta ordenança, si ja s’estava portant a terme l’activitat, o des de l’inici de l’activitat generadora del residu, si aquest ha tingut lloc amb posterioritat a dita entrada en vigor.
Per a exercicis successius, aquest acreditament s’haurà d’efectuar abans de l’1 de febrer de cada any.
2B. L’acreditació a la que fa referència l’apartat anterior es durà a terme presentant els següents documents:
- còpia del contracte amb l’empresa gestora
- homologació de l’empresa gestora per part de l’Agència de Residus de Catalunya
- còpia de la darrera factura pagada a l’empresa gestora, la qual ha d’acreditar que actualment presta el servei.
Observacions:
Especificacions de la documentació a aportar:
- Certificació general tècnica acreditativa que l'activitat i les seves instal·lacions s'ajusten al projecte bàsic o la memòria ambiental i compleixen tots els requisits ambientals exigibles. Aquesta certificació anirà signada per personal tècnic competent o bé pel/per la director/a de l'execució del projecte.
- Certificacions ambientals específiques establertes a l'ordenança per aquells casos que l'activitat generi emissions de gasos o fums, sorolls o vibracions, llums a l'exterior en horari nocturn, aigua contaminada i/o residus no assimilables. Aquestes certificacions específiques podran ser lliurades per una entitat col·laboradora de l'Administració.
- Declaració d'impacte ambiental, sigui la seva resolució administrativa relativa a la no necessitat o, en el seu cas, la declaració d'impacte ambiental favorable o la indicació de la seva publicació, si escau.
- En matèria de seguretat, un o altre document, segons el cas:
- Document acreditatiu d'haver realitzat el control preventiu en matèria d'incendis i el certificat de l'acte de comprovació favorable en matèria d'incendis si es tracta d'activitats incloses als annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010.
- Certificat final d'instal·lacions signat per un/a tècnic/a competent quan l'activitat no està inclosa dins dels annexes de la llei 3/2010.
- Pla de dejeccions ramaderes, en cas d'activitats ramaderes amb el consegüent informe favorable emès pel Departament competent en matèria d'agricultura i ramaderia.
- Llicències, autoritzacions o concessions relatives a la utilització o aprofitament de béns del domini públic, si escau (referència a aquestes, si es tracta de domini públic municipal).
- Declaració responsable en matèria de salut alimentària si és un establiment afectat pel Real Decret Llei 191/2011.
- Declaració responsable en matèria de comerç pels establiments subjectes al Decret Llei 1/2009, si no s'ha presentat amb la llicència o comunicació.
- Declaració responsable conforme es disposa de pòlissa o contracte d'assegurances o altres garanties que donen cobertura a la responsabilitat ambiental de l'activitat, si escau.
- Declaració de les dades que, segons la persona sol·licitant, gaudeixen de confidencialitat d'acord amb la legislació, amb especificació de la Llei en la qual s'empara, si escau.
La documentació com plànols, croquis, projectes... s'ha de presentar en suport electrònic:
- Persones jurídiques professionals: PDF
- Persones físiques: CD/DVD
Altra informació d'interès:
La inexactitud, la falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada o document que acompanya o consta en una declaració responsable o en una comunicació prèvia comporten, amb l'audiència prèvia a la persona interessada, deixar sense efecte el tràmit corresponent i impedeixen l'exercici del dret o de l'activitat afectada des del moment en què es coneixen.
Termini de la sol·licitud:
La comunicació prèvia ambiental es presenta un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur a terme l'activitat i prèviament a l'inici d'aquesta.
Legislació
- Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats (LPCAA) i normatives sectorials.
Termini resolució
No hi ha resolució.
Silenci administratiu
-
Més informació
Ordenances fiscals