Descripció
És el tràmit a través del qual la persona o empresa titular d'una activitat que disposa de llicència o comunicació prèvia vigent, posa en coneixement de l'Ajuntament que procedeix a realitzar-hi una modificació no substancial.
Modificació no substancial dels establiments i de les seves instal·lacions: les modificacions dels establiments i de les seves instal·lacions, ja sigui per transformació, adaptació o reforma, ampliació o reducció, estan sotmeses a aquesta comunicació prèvia quan siguin no substancials (excepte gran rehabilitació) d'acord amb el què disposa el Codi tècnic de l'edificació. En cas que, segons el que disposa l'esmentat Codi tècnic, la modificació sigui substancial (gran rehabilitació), caldrà sol·licitar una nova llicència o autorització o presentar una nova comunicació prèvia.
Modificació no substancial d'espectacles públics o activitats recreatives inclosos en la llicència o comunicació prèvia: La persona organitzadora o titular de l'establiment ha de formalitzar comunicació prèvia de la modificació a l'Ajuntament que ha atorgat la llicència o davant del qual ha presentat la comunicació prèvia, si el nou espectacle o la nova activitat recreativa amb la que es vol modificar la llicència o la comunicació prèvia no estan sotmeses a requeriments addicionals als exigits inicialment.
En els altres casos, l'ampliació o la modificació de la llicència o la comunicació prèvia de l'establiment, per tal d'incloure-hi nous espectables o activitats recreatives, estarà subjecta a l'obtenció d'una nova llicència o la formalització d'una nova comunicació prèvia.
Preu
Ordenança fiscal 18 - taxa per les llicències d'activitats ambientals i d'activitats recreatives i espectacles públics, i les comunicacions d'activitats ambientals i d'activitats recreatives i espectacles públics i innòcues .
Art. 16
Mitjans de pagament
A pagar a l'OAV de l'Ajuntament mitjançant targeta bancària en el moment de sol·licitar el tràmit o mitjançant transferència bancària segons full autoliquidació de la taxa.
Qui el pot demanar
La persona física o jurídica titular d'una activitat o el seu representant legal. En aquest cas s'ha de declarar la representació amb la qual s'actua.
Quan es pot demanar
Durant tot l'any.
Termini de sol·licitud
La comunicació ha de formalitzar-se abans de realitzar la modificació no substancial.
Requisits a complir
Cal complir els requisits següents:
1. Obtenció de les certificacions o llicències específiques que, si és el cas, puguin exigir les normes sectorials per a l'exercici de l'activitat.
2. Informe i certificació de l'acte de comprovació favorable en matèria d'incendis quan la modificació afecti a activitats incloses en el annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010 o només certificació de l'acte de comprovació favorable quan es tracti d'una activitat inclosa a l'annex d'activitats amb risc d'incendis de l'Ordenança municipal, sempre que la modificació no substancial comporti afectació en aquest àmbit.
3. Obtenció de la corresponent llicència o presentació de la comunicació prèvia d'obres, segons procedeixi.
4. Obtenció de les llicències, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns del domini públic, si escau.
5. Haver realitzat el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit.
Documentació que cal aportar
Cal aportar la documentació del llistat següent:
1. Document de comunicació prèvia d'aquesta modificació no substancial d'acord amb el model normalitzat que inclou la declaració responsable següent: - Que en cas d'actuar com a representant legal, es disposa de tots els poders necessaris per a presentar la comunicació i rebre, si escau, les corresponents comunicacions i/o notificacions. -Que les dades consignades en la comunicació són certes, així com tota la documentació que s'adjunta. -Que es disposa de la pòlissa o el contracte d'assegurances o altres garanties que cobreixen la responsabilitat d'acord amb les característiques de l'establiment o de l'activitat modificada, amb els imports especificats en el Decret 112/2010, de 31 d'agost acompanyada de còpia del rebut vigent.
2. Documentació tècnica, presentada en forma de memòria o estudi ambiental requerida per la normativa sobre sorolls, escalfament, contaminació acústica, residus i vibracions i, en tot cas, la que determini la normativa sobre prevenció i control ambiental segons correspongui en funció de les característiques de l'establiment i de les activitats a desenvolupar-hi.
3.Llicències, autoritzacions o concessions relatives a la utilització o aprofitament de béns del domini públic, si escau (referència a aquestes, si les atorga l'Ajuntament).
4.Acreditació d'haver obtingut la llicència d'obres o d'haver presentat la comunicació prèvia d'obres quan procedeixi.
5.En matèria de seguretat:
- Document acreditatiu d'haver realitzat el control preventiu en matèria d'incendis i el certificat de l'acte de comprovació favorable en matèria d'incendis si es tracta d'activitats incloses als annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010
6.Declaració responsable en matèria de salut alimentària, si és un establiment afectat pel Real Decret Llei 191/2011 (si escau).
7.Còpia digital i declaració de coincidència del suport digital als documents en paper.
8. Full normalitzat d'autoliquidació de la taxa. ( al peu del document)
9. Declaració responsable en matèria de salut alimentària si és un establiment afectat pel Real Decret Llei 191/2011. Aquest tràmit s'ha de realitzar prèviament a través del Consell Comarcal del Maresme (en activitats que tenen àmbit a Arenys de Munt) o a través de la Generalitat de Catalunya (en activitats que tenen àmbit fora d'Arenys de Munt).
Tràmit pas a pas
1.Presenteu la sol·licitud i la documentació requerida.
2.Efectuar el pagament de la taxa corresponent i registrar.
3.L'actmpliacio o modificació es pot iniciar un cop registrada i pagada.
4.Serveis tècnics analitza la documentació i informarà al respecte.
5.L'òrgan competent resoldrà i es comunicarà al peticionari.
Termini de resolució
No hi ha resolució.
Les comunicacions presentades d'acord al que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada al Registre general de l'Ajuntament, moment a partir del qual es pot exercir l'activitat comunicada. La presentació de la comunicació faculta l'Ajuntament per a verificar la conformitat de les dades que s'hi contenen.
Un cop efectuada la comunicació per part del titular de l'activitat, l'Ajuntament la inscriurà al Registre municipal d'activitats. A l'esmentat Registre hi constarà que l'activitat ha estat comunicada i, en conseqüència, que ha iniciat el seu funcionament.
Com sol·licitar el tràmit
Presencialment a les oficines de l'Ajuntament a Rbla. Francesc Macià 59 o a través de seu electrònica.
Normativa general que afecta al tràmit
Llei 39/2015, Procediment Administratiu Comú
Llei 40/2015, de règim jurídic de les administracions públiques
Llei 11/2007, del 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.
Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives
Decret 112/2010, de 31 d'agost, Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives.
Normativa local que afecta al tràmit
Pla General d'Ordenació Urbana d'Arenys de Munt, aprovat el 7/05/2003
Ordenança d'intervenció municipal ambiental, de seguretat i salut pública aprovada el 18/10/12.
Ordenança d'intervenció municipal en espectacles públics i activitats recreatives. Aprovat el 18/10/2012.
Efectes del silenci administratiu
Per la naturalesa del tràmit no es contempla.
Normativa reguladora del silenci administratiu
Llei 39/2015, Procediment Administratiu Comú
Llei 40/2015, de règim jurídic de les administracions públiques
Més informació
Si el nou espectacle o la nova activitat recreativa amb la que es vol modificar la llicència està sotmès, per l'Ordenança d'espectacles o per la resta de normes d'aplicació, a requeriments addicionals als exigits inicialment, per tal d'incloure-hi el nou
Àmbit Temàtic
Activitats