Sou aquí:   
Informació sobre el tràmit

Comunicació prèvia d’obertura

Mitjançant la Comunicació prèvia d'obertura la persona interessada posa en coneixement de l'administració l'inici d'una activitat econòmica de baix risc, de les incloses en l'Annex II de la Llei 16/2015 de simplificació, consulteu a l'apartat: "més informació" i acompanya el projecte i certificats tècnics necessaris per al seu exercici.


On adreçar-se:

OFICINA INFORMACIÓ I ATENCIÓ DE LA VILA

937 937 980

SeuElectrònica

A qui va adreçat:

- Les persones físiques o jurídiques que tinguin capacitat d'obrar d'acord amb les normes civils.
- Els/les menors d'edat per a l'exercici i la defensa d'aquells dels seus drets i interessos l'actuació dels quals estigui permesa per l'ordenament jurídic sense l'assistència de la persona que n'exerceixi la pàtria potestat, tutela o curatela. S'exceptua el supòsit dels/de les menors incapacitats/des, quan l'extensió de la incapacitació afecti l'exercici i la defensa dels drets o interessos de què es tracti.
- Quan la Llei així ho declari expressament, els grups d'afectats/des, les unions i entitats sense personalitat jurídica i els patrimonis independents o autònoms.

Com fer-ho:

- Telemàticament mitjançant la Seu Electrònica
- Correu postal
- Presencialment al Registre electrònic general
- Als registres electrònics generals de:

a) L'Administració General de l'Estat
b) Les administracions de les Comunitats Autònomes
c) Les entitats que integren l'Administració local
d) El sector públic institucional (la seva integració està regulada a l'article 2.2
de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre)


- A les oficines de Correus, tal com s'estableixi reglamentàriament
- A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger
- A les oficines d'assistència en matèria de registres
- En qualsevol altre que estableixin les disposicions vigents


Cost del servei:

Segons ordenances fiscals núm:18:

Establiments destinats a activitats fins a 400m2: 537,60 EUR

Establiments destinats a activitats a partir de 400m2 fins a 1.000m2: 1.075,50 EUR

Establiments destinats a activitats a partir de 1.000m2: 3.476,40 EUR

Establiments destinats a activitats de restauració, tarifa única (fins a 500m2): 1.303,65 EUR

Establiments destinats a espectacles públics i activitats recreatives musicals, tarifa única: 1.955,45

EUR

 

Requisits previs:

COMUNICAT D'ACTIVITATS ECONÒMIQUES DE BAIX RISC: INICI/MOD .SUBSTANCIAL/ CANVI ACTIVITAT:
- Projecte tècnic visat (suport electrònic)
- Certificat tècnic conforme s'ajusta al projecte
- Llicències, autoritzacions o concessions relatives a la utilització o aprofitament de béns del domini públic (si escau)
- Acta de comprovació favorable en matèria d'incendis (si escau)
Especificacions de la documentació a aportar:
- Projecte tècnic signat per un/a tècnic/a competent.
- Certificat del/de la tècnic/a competent que sigui responsable de la posada en funcionament de l'activitat, d'acord amb el projecte presentat.
- Autorització d'abocaments d'aigües residuals a la llera pública, només en el cas que no estiguin connectades al sistema públic de sanejament.
- Acta de comprovació favorable en matèria d'incendis en cas que l'activitat a desenvolupar estigui considerada de risc important en matèria d'incendis, segons el que preveu la Llei 3/2010, consulteu quadre d'activitats, columna: informe previ en matèria d'incendis, a l'apartat "més informació".

 

Documentació que cal aportar:

DECLARACIÓ D'ACTIVITAT ECONÒMICA: INICI D'ACTIVITAT D'HABITATGE TURÍSTIC:
- Document de pagament de la taxa o el preu públic municipal ( si escau, al peu de la pàgina)

 

RESIDUS:

Els establiments comercials d’Arenys de Munt en matèria de residus han de donar compliment a tota la normativa sobre gestió de residus a nivell català, estatal i europeu. A nivell local a Arenys de Munt cal tenir en compte:

l’Ordenança Fiscal núm: 11 per les Taxes per la prestació del servei de gestió de residus municipals i  (articles 9 a 16)

l’Ordenança reguladora de la recollida selectiva de residus municipals d’Arenys de Munt

Deixalleria Municipal, tarifes a aplicar als productes provinents d’activitats econòmiques o comercials GUSAM

 

Calendari i condicions de recollida comercial dels residus assimilables a domiciliaris (al peu de la pàgina).

Informació complementària susceptible d’incloure a la pàgina web per les activitats:

Com a establiments comercials cal tenir en compte el que diu l’Ordenança fiscal núm. 11, entre altres:

D’acord a l’article 9:

Són serveis municipals complementaris, susceptibles de ser prestats pel sector privat –autoritzat

per a la prestació del servei, en els termes previstos a la normativa vigent en matèria de residus–, la recollida, transport i tractament dels residus comercials.

2. Constitueix el fet imposable de la taxa pel servei de gestió de residus comercials, la prestació dels serveis següents:

a) Recollida, transport i tractament de residus comercials no perillosos.

b) Recollida, transport i tractament i de residus domèstics generats per les indústries.

3. A aquests efectes, tenen la consideració de residus comercials els generats per l’activitat pròpia del

comerç, al detall i a l’engròs, dels serveis de restauració i bars, de les oficines i els mercats, així com

de la resta del sector serveis.

 

D’acord a l’article 10:

1. Són subjectes passius contribuents de la taxa, el fet imposable de la qual es defineix a l’article 9 d’aquesta Ordenança, les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35.4

de la Llei General Tributària que:

a) sol·licitin la prestació.

b) Resultin especialment beneficiades o afectades per la prestació del servei.

2. A aquests efectes, els titulars d’activitats que generin residus comercials o industrials assimilables als municipals, vindran obligats a acreditar davant l’Ajuntament que tenen contractat amb un gestor

autoritzat la recollida, tractament i eliminació dels residus que produeixi l’activitat corresponent. Aquest acreditament s’haurà d’efectuar, en el termini d’un mes, comptador des de l’entrada en vigor d’aquesta ordenança, si ja s’estava portant a terme l’activitat, o des de l’inici de l’activitat generadora del residu, si aquest ha tingut lloc amb posterioritat a dita entrada en vigor.

Per a exercicis successius, aquest acreditament s’haurà d’efectuar abans de l’1 de febrer de cada any.

2B. L’acreditació a la que fa referència l’apartat anterior es durà a terme presentant els següents documents:

- còpia del contracte amb l’empresa gestora

- homologació de l’empresa gestora per part de l’Agència de Residus de Catalunya

- còpia de la darrera factura pagada a l’empresa gestora, la qual ha d’acreditar que actualment presta el servei.

 

 

Observacions:

La documentació com plànols, croquis, projectes... s'ha de presentar en suport electrònic:
- Persones jurídiques professionals: PDF
- Persones físiques: CD/DVD

 

Termini de sol·licitud:
La comunicació prèvia d'obertura es presenta quan es vol iniciar l'activitat i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur-la a terme.

 

Altra informació d'interès:
La inexactitud, la falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada o document que acompanya o consta en una declaració responsable o en una comunicació prèvia comporten, amb l'audiència prèvia a la persona interessada, deixar sense efecte el tràmit corresponent i impedeixen l'exercici del dret o de l'activitat afectada des del moment en què es coneixen.

 

Legislació

- Llei 16/2015, de 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica.
- Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis.

- Pla General d'Ordenació Urbana d'Arenys de Munt, aprovat el 7/05/2003
- Ordenança d'intervenció municipal ambiental, de seguretat i salut pública aprovada el 18/10/12.
- Ordenança d'intervenció municipal en espectacles públics i activitats recreatives. Aprovat el 18/10/2012.

 

Termini resolució

No hi ha resolució. Les comunicacions prèvies presentades d'acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada al Registre general de l'Ajuntament, moment a partir del qual es pot exercir l'activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de les taxes corresponents. La presentació de la comunicació prèvia faculta l'Ajuntament per verificar la conformitat de les dades que s'hi contenen.

Silenci administratiu

-

 

Més informació

 

Annex II de la Llei de simplificació

Quadre en matèria de salut alimentària

Model certificat tècnic

Ordenances fiscals

Quadre d'activitats, columna "Informe previ en matèria d'incendis"

Entitat col·laboradora de l’Administració

Model apartament turístic ( si escau)


Formulari electrònic (Certificats)

     
Formulari en suport paper