Sou aquí:   
Inici > Tràmits > Activitats econòmiques > Canvis de Titular > Comunicació de transmissió de llicència o dels efectes d'una comunicació prèvia.
Informació sobre el tràmit

Descripció

És el tràmit a través del qual la persona o empresa titular d'una activitat que disposa de llicència o comunicació prèvia vigent, posa en coneixement de l'Ajuntament que transmet el corresponent títol (llicència o comunicació prèvia) que l'habilitava per exercir l'activitat.

Les llicències i els efectes que atorguen les comunicacions prèvies són transferibles mitjançant aquesta comunicació a l'Ajuntament, que serveix per acreditar la subrogació del nou titular en els drets i deures derivats de la llicència o la comunicació prèvia.

No es poden transmetre les llicències ni els efectes de les comunicacions prèvies quan siguin objecte d'un procediment d'inspecció o comprovació i control, d'un expedient sancionador o de qualsevol altre procediment d'exigència de responsabilitats administratives, mentre no s'hagi complert la sanció imposada o no s'hagi resolt l'arxiu de l'expedient per manca de responsabilitats. Tampoc es poden transmetre les llicències ni els efectes de les comunicacions prèvies quan es troben subjectes a un expedient de revocació o caducitat, fins que no hi hagi una resolució ferma que confirmi la llicència o la validesa de la comunicació prèvia.

Preu

Ordenança fiscal 18 - taxa per les llicències d'activitats ambientals i d'activitats recreatives i espectacles públics, i les comunicacions d'activitats ambientals i d'activitats recreatives i espectacles públics i innòcues .

Mitjans de pagament

A pagar a l'OAV de l'Ajuntament mitjançant targeta bancària en el moment de sol·licitar el tràmit

Qui el pot demanar

Si és possible la formalitzen (la signen) conjuntament el transmitent i el nou adquirent del títol municipal que habilita per exercir l'activitat.
En cas d'actuar mitjançant representant legal s'ha de declarar la representació amb la qual s'actua.

Quan es pot demanar

Durant tot l'any.

Termini de sol·licitud

La comunicació ha de formalitzar-se en el termini màxim d'un mes des que s'ha produït efectivament la transmissió.

Requisits a complir

Cal complir els requisits següents:

1. Disposar, per l'anterior titular transmitent, la corresponent llicència o comunicació prèvia vigent.

2. Haver realitzat el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit.

3. En el cas que sigui un establiment alimentari, caldrà tramitar la declaració de responsable de seguretat alimentària.

Documentació que cal aportar

Cal aportar els documents indicats a continuació:

1.Comunicació de transmissió del títol (llicència o comunicació prèvia) que habilita per a l'exercici de l'activitat, d'acord amb el model normalitzat que inclou la declaració responsable següent: - Que en cas d'actuar com a representant legal, es disposa de tots els poders necessaris per a presentar la comunicació i rebre, si escau, les corresponents comunicacions i/o notificacions.- Que les responsabilitats i les obligacions de l'antic titular derivades de la llicència o de la comunicació prèvia, són assumides pel nou titular.-  Que les dades consignades en la comunicació són certes, així com la documentació que s'adjunta, si és el cas. - Que es disposa, si és necessària, de la pòlissa o el contracte d'assegurances o altres garanties que responen de l'activitat, a nom del nou titular.

2.Declaració conjunta de transmissió de titularitat d'activitats, signada tant per l'antic titular com pel nou. Segons Comunicació conjunta canvi titularitat activitats ( al peu de la pàgina)

3.Declaració responsable en matèria de salut alimentària, a nom del nou titular, adquirent de l'activitat. S'haurà de tramitar al CONSELL COMARCAL DEL MARESME.

4. Certificat emès per facultatiu competent, conforme es mantenen a l'establiment les condicions de llicència o efectes de la comunicació prèvia anterior.

5. Còpia digital i declaració de coincidència del suport digital als documents en paper.

Tràmit pas a pas

1.Presenteu la sol·licitud i la documentació requerida.
2.Efectuar el pagament de la taxa corresponent i registrar.
3.Serveis tècnics analitza la documentació i informarà al respecte.
4.L'òrgan competent resoldrà i es comunicarà al peticionari.

Termini de resolució

Un cop efectuada aquesta comunicació, l'Ajuntament actualitzarà les dades en el Registre municipal corresponent.

Com sol·licitar el tràmit

Presencialment a les oficines de l'Ajuntament a Rbla. Francesc Macià 59 o a través de la seu electrònica.

Normativa general que afecta al tràmit

Llei 39/2015, Procediment Administratiu Comú 
Llei 40/2015, de règim jurídic de les administracions públiques 
Llei 11/2007, del 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.
Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.

Ambiental i no classificades:
- Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.
- Ordenança d'intervenció municipal ambiental, de seguretat i de salut pública.

:- Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.

Espectacles:
- Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives.
- Decret 112/2010, de 31 d'agost, Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives.
- Ordenança d'intervenció municipal en espectacles públics i activitats recreatives.

Normativa local que afecta al tràmit

Pla General d'Ordenació Urbana d'Arenys de Munt, aprovat el 7/05/2003

Ordenança d'intervenció municipal ambiental, de seguretat i salut pública aprovada el 18/10/12.

Ordenança d'intervenció municipal en espectacles públics i activitats recreatives, aprovat el 18/10/2012.

Efectes del silenci administratiu

Per la naturalesa del tràmit no es contempla.

Normativa reguladora del silenci administratiu

Llei 39/2015, Procediment Administratiu Comú 
Llei 40/2015, de règim jurídic de les administracions públiques 

Més informació

No es podrà transmetre la llicència o comunicació prèvia, quan el nombre de les que es poden atorgar o presentar sigui limitat o que s'hagin concedit o rebut, comprovat i controlat tenint en compte les característiques particulars dels subjectes autoritzats inicialment.

En el cas que el transmitent no pugui o no vulgui formalitzar la comunicació a l'Ajuntament, serà suficient que l'adquirent acompanyi la documentació acreditativa del negoci jurídic que ha vehiculat la transmissió de la titularitat del negoci, de la llicència o de la comunicació prèvia.

Una vegada produïda la transmissió, les responsabilitats i les obligacions de l'antic titular derivades de la llicència o de la comunicació prèvia són assumides pel nou titular. En defecte de comunicació, els subjectes que intervenen en la transmissió són responsables solidaris de la responsabilitat que es pugui derivar de l'activitat subjecte a llicència o comunicació prèvia.

Àmbit Temàtic

Activitats


Formulari electrònic (Idcat)

      Formulari electrònic (Certificats)

     
Formulari en suport paper