Descripció: aquest tràmit permet fer la sol·licitud d'alta de gual per permetre l'accés de vehicles des de la via pública als locals, garatges, recintes o solars, prohibint l'estacionament al davant de l'accés.
Preu
Ordenança Fiscal 17 Annex7 Taxa utilització del domini públic (Pagament anual)
Ordenança Fiscal 16 epig. 2n5: 37,50 €(pagament unic per la placa de gual)
Mitjans de pagament: un cop notificat per l'organisme de gestió tributària, caldrà seguir les indicacions per fer efectiu el pagament.
Qui el pot demana: el titular de l'immoble on es situa el gual o bé un/a representant degudament autoritzat/da i acreditat/da.
Quan es pot demanar:durant tot l'any.
Termini de sol·licitud: no n'hi ha.
Requisits a complir :per sol.licitar la placa de gual, és necessari tenir una entrada de vehicles amb gual remontable normalitzat per l'Ajuntament.
Documentació que s'ha d'aportar: els documents a aportar per sol.licitar la placa de gual són:
- Instància model normalitzat - - - Fotografia de la porta i vorera d'entrada de vehicles.
- Plànol en planta.
- Fotocòpia de l'últim rebut de l'IBI.
- Indicar segons escaigui:
* Actualment paga per entrada de vehicles (cal adjuntar rebut)
* No paga per entrada de vehicles.
* Cal desplaçar mobiliari urbà; indicar ....
Tràmit pas a pas
1. Presenteu la sol.licitud i la documentació requerida.
2. Serveis tècnics analitza la documentació i informarà al respecte.
3. L'òrgan competent resoldrà i .l'autorització o no.
4. En el cas que s'autoritzi es portarà a gravar la placa de gual. 5. Es donarà trasllat a l'ORGT perquè facin la liquidació i li comuniquin al peticionari
6. Es comunicarà al peticionari que podrà passar a buscar la placa de gual per les oficines de l'OAV, un cop liquidada la taxa.
Terminis de resolució: el termini legal de resposta és de tres mesos a partir de la data de presentació de la sol.licitud
Com sol·licitar el tràmit
Pot escollir una de les opcions següents:
1. Preferentment a través de la seu electrònica, amb el formulari electrònic degudament complimentat i realitzant el pagament de l’autoliquidació de la taxa.
2. A través de la seu electrònica, amb la instància genèrica
Normativa general que afecta al tràmit
Llei 39/2015, de Procediment Administratiu.
Llei 11/2007, del 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.
Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
Reial decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s'aprova el codi tècnic de l'edificació i posteriors correccions i modificacions ( Reial decret 1371/2007, de 19 d'octubre; Ordre VIV/9841/2009, de 15 d'abril; Reial decret 173/2010, de 19 de febrer).
Normativa local que afecta al tràmit
REGLAMENT ORGÀNIC MUNICIPAL D'ARENYS DE MUNT, publicat al BOPB del 26 d'octubre del 2000
Efectes del silenci administratiu: per la naturalesa del tràmit no es contempla.
Normativa reguladora del silenci administratiu
Llei 39/2015, Procediment Administratiu Comú
Llei 40/2015, de règim jurídic de les administracions públiques
Més informació
L'autorització sempre es concedeix a la persona titular de l'immoble o de la finca. En el cas que la gestió la faci el/la llogater/a en representació de la persona propietària de la finca, s'haurà d'identificar a la instància. En qualsevol cas sempre serà titular el/la propietari/a.
En cas de gual industrial (6 o més vehicles) o comunitats de propietaris estan obligats a tramitar permís d'activitats o llicència mediambiental a l'Àrea corresponent de l'Ajuntament.
A efectes del càlcul del fet imposable, s'incrementarà el nombre de metres de l'entrada de vehicles amb 1 metre addicional, que correspon a ½ metre per banda destinats a maniobra.
El subjecte passiu d'un gual té l'obligació de posar la placa indicativa de gual en un lloc visible.