Descripció
Aquest tràmit permet demanar la llicència urbanística per a talar masses arbòries, vegetació arbustiva o arbres aïllats, amb l'excepció de:
- treballs de neteja, desbrossament i jardineria a l'interior d'un solar quan es tracti dels jardins complementaris de l'edificació de parcel·la
- arbres que conformin tanca
- arbustos a l'interior d'una parcel·la, entenent-se per arbust l'element vegetal amb una circumferència de fins a 5 cm de diàmetre.
Preu
no té cap cost
Qui el pot demanar
La persona interessada o bé un/a representant degudament autoritzat/da i acreditat/da.
Quan es pot demanar
Durant tot l'any.
Termini de sol·licitud
No n'hi ha.
Requisits a complir
Els treballs de mesures de prevenció d'incendis forestals establerts per la Llei 5/2003, de 22 d'abril, de manteniment del terreny de
les parcel·les no edificades lliure de vegetació seca i amb la massa arbòria aclarida, i els treballs de manteniment de les parcel·les
arbrades es realitzarà d'acord amb:
1. Mantenir la parcel·la lliure de vegetació baixa i arbustiva
2. Realitzar un aclarida selectiva de la massa forestal (distància entre arbres de 6 metres), amb una distribució homogènia
sobre el terreny. No s'autoritza la tala total de la parcel·la.
3. Les branques baixes esporgades (un terç de la seva alçada amb un màxim de 5 metres).
4. La parcel·la neta de vegetació seca i morta, així com de qualsevol mena de residu vegetal o d'altre tipus que pugui
afavorir la propagació del foc.
5. En la tala d'arbres prioritzar la tala de pins i mantenir les espècies autòctones com són l'alzina, el suro, el roure i l'arboç.
6. Les restes vegetals resultants de la desbrossada, no es deixaran al lloc, preferentment es trituraran en el lloc o bé es
retiraran i transportaran a planta de compostatge o abocador controlat.
Documentació que cal aportar
Els documents a aportar en tots els casos són: Documents 1, 2, 3, 4 i 5
En cas que es doni algun dels següents supòsits, cal aportar la documentació complementària següent:
- Contractació d'una empresa per a realitzar la tala: Document 6.
- Tala d'un arbre: Document 7.
- Replantació d'arbres dins una mateixa parcel·la: Document 8.
- Replantació d'arbres en una altra parcel·la: Document 9.
1. Dades identificatives de la persona interessada (física-DNI/NIE o jurídica-NIF), o bé dades i autorització de la persona que la representi.
2. Memòria justificativa de la necessitat de la tala.
3. Plànol d'emplaçament de la parcel·la.
4. Plànol de l'ubicació dels arbres o de la vegetació a tallar a la parcel·la.
5. Documentació de gestió de residus vegetals (ús propi, deixalleria o sistema de gestió de l'empresa contractada).
6. Pressupost desglossat.
7. Fotografia de l'estat actual de l'arbre o arbres a tallar.
8. Proposta d'ubicació de replantació dels arbres que es faci dintre de la mateixa parcel·la.
9. Proposta d'ubicació de replantació quan es faci en una altra parcel·la i autorització de la persona propietària d'aquesta.
Tràmit pas a pas
Presentar "comunicació de tala" a l'OAV i esperar a tenir la comunicació signada per l'ajuntament.
Serveis tècnics analitzarà la documentació i informarà al respecte.
Es REGISTRARÀ la comunicació un cop estigui signat pel tècnic competent.
Termini de resolució
El termini legal és de tres mesos, a contemplar des de la data de registre de la sol·licitud (art. 42.3 de la LRJAP i modificacions).
Com sol·licitar el tràmit
1. Omplir Instància comunicació tala arbres parcel.les urbanes(document al peu de pàgina)
2. Adjuntar la documentació que cal aportar
3. Presentar-ho presencialment a l'OAV o bé, mitjançant la seu electrònica.
Normativa general que afecta al tràmit
Llei 39/2015, Procediment Administratiu Comú
Llei 40/2015, de règim jurídic de les administracions públiques
Llei 11/2007, del 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.
Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació del text refós de la Llei d'urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d'agost.
Efectes del silenci administratiu
Transcorregut el termini de tres mesos (a comptar des de la data de registre de la sol·licitud (art 42.3 de la LRJAP i modificacions), sense resoldre expressament i notificar-ho, la petició es regularà, en cada cas, pel que s'estableix a l'article 43 de la LRJAP).
Normativa reguladora del silenci administratiu
Llei 39/2015, Procediment Administratiu Comú
Llei 40/2015, de règim jurídic de les administracions públiques
Decret 336/1988, de 17 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglamnet del patrimoni dels ens locals.
Àmbit Temàtic
Urbanisme, obres i habitatge