Sou aquí:   
Inici > Tràmits > Acció Social > Estrangeria > Informe municipal d'arrelament social
Informació sobre el tràmit

Descripció

Aquest tràmit permet obtenir l'informe que acredita els supòsits de l'arrelament social de la persona estrangera no comunitària (i/o dels altres membres de la seva unitat familiar i/o de convivència) per a la tramitació d'una autorització de residència temporal per circumstàncies excepcionals.

 

En aquest informe ha de constar el temps de permanència de la persona interessada en el seu domicili, els mitjans de vida de què disposi, el seu grau de coneixement de les llengües que s'utilitzin, la inserció en les xarxes socials del seu entorn, els programes d'inserció sociolaboral d'institucions públiques o privades en què hagi participat i tots els altres aspectes que puguin servir per determinar el seu grau d'arrelament.

 

Preu

Taxa de la Generalitat de Catalunya

Taxa de l'Ajuntament d'Arenys de Munt OF-6 :20.40 €

 

Mitjans de pagament

Generalitat de Catalunya mitjançant ingres o transferència bancaria al núm de compte que consta en la sol.licitud

Ajuntament d'Arenys de Munt: Ingres al numero de compte que consta al full d'autoliquidació.

Per Seu electrònica

 

Qui el pot demanar

La persona estrangera no comunitària que vulgui sol·licitar una autorització de residència temporal per circumstàncies excepcionals per raons d'arrelament social o bé un/a representant degudament autoritzat/da o acreditat/da.

Quan es pot demanar

Durant tot l'any.

Termini de sol·licitud

No n'hi ha.

Requisits a complir

Cal complir els requisits següents:

1. Acreditar una permanència continuada a Espanya durant un període mínim de tres anys.

2. No tenir antecedents penals a Espanya ni al país d'origen.

3. Disposar de mitjans de vida suficients (disposar d'un contracte de treball signat pel treballador/a i l'empresari/ària en el moment de la sol·licitud, la durada del qual no sigui inferior a un any, excepte si l'Ajuntament recomana que s'eximeixi la persona estrangera de la necessitat de tenir un contracte de treball(*).

(*) Situacions per les quals poden estan exempts de presentar contracte de treball per demanar l'Autorització de residència per arrelament social:

- Persones sense contracte però amb mitjans de vida.

- Estrangers cònjuges de residents legals amb rendes suficients.

- Estrangers majors de 65 anys amb fills amb residència legal.

- Estrangers fins a 22 anys amb pares residents legals.

- Estrangers majors de 22 anys excepcionalment si acrediten ser estudiants amb pares residents legals.

- Estrangers amb fills menors d'edat fruit d'una relació anàloga a la conjugal amb ciutadans espanyols o estrangers residents legals.

 

4. Acreditar el grau de coneixement de les llengües oficials.

5. En cas que hi hagi fills en edat escolar, cal que aquests estiguin escolaritzats.

Documentació que cal aportar

Cal aportar la documentació del llistat següent:

1. Dades identificatives de la persona interessada (original i fotocòpia del passaport), o bé dades i autorització de la persona que la representi.

2. Documentació acreditativa de permanència mínima de 3 anys en territori espanyol (volant d'empadronament, així com qualsevol altre document oficial).

3. Documentació acreditativa de disposar de mitjans de vida (contracte de treball de durada no inferior a un any, certificacions bancàries, llibreta bancària, comprovants d'enviament de diners al seu país d'origen, etc.).

4. Documentació acreditativa del coneixement de la llengua (qualsevol de les dues llengües oficials a Catalunya).

5. Documentació acreditativa de la inserció en les xarxes socials del seu entorn, els programes d'inserció sociolaboral d'institucions públiques o privades en què hagi participat i tots els altres aspectes que puguin servir per determinar el seu grau d'ar

6. Documentació que acrediti que els fills/es menors (si en té) estan matriculats/des en un centre d'educació proper al lloc de residència.

7. Documentació que acrediti que disposa de cobertura sanitària dins del sistema públic o privat.

Tràmit pas a pas

Entrevista amb professional de Serveis Socials

Pagament de les taxes corresponents de la Generalitat de Catalunya i de l'Ajuntament d'Arenys de Munt

Presentar la

 

Sol.licitud informe arrelament social al Registre de l'Ajuntament d'Arenys de Munt, o per Seu Electrònica

Termini de resolució

El termini legal és de tres mesos, a contemplar des de la data de registre de la sol·licitud (art. 42.3 de la LRJAP i modificacions).

Com sol·licitar el tràmit

Sol.licitar un impres oficial (OAV o Serveis Socials)

Emplenar l'imprès de sol.licitud de l'informe

Demanar cita prèvia per una entrevista al Departament de Serveis Socials, aportant tota la documentació

 

Normativa general que afecta al tràmit

Llei 39/2015, Procediment Administratiu Comú

Llei 40/2015, de règim jurídic de les administracions públiques

 

Llei 11/2007, del 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.

Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.

 

Llei orgànica 4/2000, d'11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, modificada per la Llei orgànica 8/2000, de 22 de desembre i per la Llei orgànica 14/2003, de 20 de novembre.

Reial Decret 2393/2004, de 30 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei orgànica 4/2000, d'11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social.

Efectes del silenci administratiu

Per la naturalesa del tràmit no es contempla.

Normativa reguladora del silenci administratiu

Llei 39/2015, Procediment Administratiu Comú

Llei 40/2015, de règim jurídic de les administracions públiques

 

Àmbit Temàtic

Relació amb l'Administració


Formulari electrònic (Certificats)

     
Formulari en suport paper