Sou aquí:   
Inici > Tràmits > Acció Social > Estrangeria > Informe d'integració social
Informació sobre el tràmit

Descripció

Aquest tràmit permet sol·licitar un informe que es pot adjuntar en el marc d'un procediment de renovació d'autorització de residència temporal (no lucrativa; per reagrupament familiar; treball per compte d'altri; treball per compte propi) per a valorar l'esforç d'integració de l'estranger en cas de no acreditar el compliment d'algun dels requisits previstos per a la renovació de l'autorització.

L'informe serà emès per la Generalitat de Catalunya i tindrà com a contingut mínim la certificació, si escau, de la participació activa de l'estranger en accions formatives destinades al coneixement i respecte dels valors constitucionals d'Espanya, els valors estatutaris de la Comunitat Autònoma en què es resideixi, els valors de la Unió Europea, els drets humans, les llibertats públiques, la democràcia, la tolerància i la igualtat entre dones i homes, així com l'aprenentatge de les llengües oficials del lloc de residència. En aquest sentit, la certificació farà exprés esment al temps de formació dedicat als àmbits assenyalats.

 

L'informe tindrà en consideració les accions formatives desenvolupades per entitats privades degudament acreditades o per entitats públiques.

Preu

Taxa de la Generalitat de Catalunya

Taxa de l'Ajuntament d'Arenys de Munt : 20,40 €

 

Mitjans de pagament

Taxa de la Generalitat de Catalunya: Mitjançant transferència bancaria o ingrés en el compte: ES92 2100 5000 5102 0007

Taxa de l'Ajuntament d'Arenys de Munt;: Emplenar el model d'Autoliquidació i efectuar l'ingrés de l'import al número de compte o pagament per seu electrònica

Ordenança Fiscal nº6

6. 1. Per cada informe d'inserció social 20,40 €

 Qui el pot demanar

La persona interessada o bé un/a representant degudament autoritzat/da i acreditat/da.

Quan es pot demanar

Durant tot l'any.

Termini de sol·licitud

No n'hi ha.

Requisits a complir

Per a sol·licitar l'informe, no cal complir cap requisit concret.

Cal tenir en compte que és un document específic a presentar en el marc de la renovació d'autorització de residència temporal (no lucrativa; per reagrupament familiar; treball per compte

Imprès oficial de la sol.licitud de l'informe d'integració social

Documentació que cal aportar

Cal aportar la documentació del llistat següent:

1. Dades identificatives de la persona interessada (original o fotocòpia del passaport i original i fotocòpia del NIE), o bé dades i autorització de la persona que la representi.

2. Imprès de sol·licitud oficial de la Generalitat de Catalunya (INF03) emplenat, signat per la persona estrangera i per duplicat.

3. Original o fotocòpia compulsada de la documentació acreditativa de l'esforç d'integració a través de la participació activa en accions formatives destinades al coneixement i respecte dels valors constitucionals, dels valors estatutaris de Catalunya, dels valors de la Unió Europea, dels drets humans, les llibertats públiques, la democràcia, la tolerància o la igualtat entre homes i dones, del seguiment de programes d'inserció cultural (coneixement de la societat catalana), de coneixements suficients de la llengua catalana i castellana o de col·laboració en xarxes socials.

4. Qualsevol altra documentació que, al criteri de la persona sol·licitant, sigui determinant de la seva integració social en els termes que indiquen els articles 51, 61, 71, i 109 del Reial decret 557/2011, de 20 d'abril.

Tràmit pas a pas

Entrevista amb professional de Serveis Socials

Pagament de les taxes corresponents de la Generalitat de Catalunya i de l'Ajuntament d'Arenys de Munt

Presentar la sol.licitud al Registre de l'Ajuntament d'Arenys de Munt, o per seu electrònica

 

Termini de resolució

La Generalitat de Catalunya enviarà l'informe a la persona interessada en el termini màxim de trenta dies des de la seva sol·licitud.

Com sol·licitar el tràmit

Sol.licitud informe integració social

(OAV o Serveis Socials)

Emplenar l’imprès de sol·licitud de l'informe

Demanar cita prèvia per una entrevista al Departament de Serveis Socials, aportant tota la documentació

Normativa general que afecta al tràmit

Llei 39/2015, Procediment Administratiu Comú

Llei 40/2015, de règim jurídic de les administracions públiques

 

Llei 11/2007, del 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.

Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.

 

Llei orgànica 4/2000, d'11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, modificada per la Llei orgànica 8/2000, de 22 de desembre i per la Llei orgànica 14/2003, de 20 de novembre.

Reial Decret 557/2011, de 20 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei orgànica 4/2000, d'11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya, la seva integració social, després de la reforma mitjançant la Llei orgànica 2/2009.

Efectes del silenci administratiu

Per la naturalesa del tràmit no es contempla.

Normativa reguladora del silenci administratiu

Llei 39/2015, Procediment Administratiu Comú

Llei 40/2015, de règim jurídic de les administracions públiques

 

Àmbit Temàtic

Relació amb l'Administració


Formulari electrònic (Certificats)

     
Formulari en suport paper