Descripció
Aquest tràmit permet sol·licitar el servei de teleassistència per a persones que per motius de salut, edat avançada, invalidesa, aïllament, etc., es troben en una situació de risc que fa necessària una atenció continuada. El servei dóna dret a disposar d'un aparell al domicili que possibilita mantenir un contacte verbal en cas de situacions d'urgència o necessitat.
Preu
Segons Ordenança Fiscal núm 15.
L'aportació econòmica podrà ser gratuïta o el % corresponent segons la valoració del PREU PÚBLIC PER LA PRESTACIÓ DEL SERVEI DE TELEASSISTÈNCIA DOMICILIÀRIA, segons barem regulat per l'Ordenança
Mitjans de pagament
Rebut trimestral domiciliat
Qui el pot demanar
La persona interessada o bé un/a representant degudament autoritzat/da i acreditat/da.
Quan es pot demanar
Durant tot l'any.
Termini de sol·licitud
No n'hi ha.
Requisits a complir
Cal complir els requisits següents:
1. Disposar de telèfon i xarxa elèctrica en el domicili.
2. Estar empadronat en el municipi d'Arenys de Munt
3. Tenir 80 anys o més
4. Menors de 80 anys que siguin depenents però amb capacitats per a la utilització correcte del servei. Que no pateixin cap tipus de deteriorament cognitiu, malaltia mental o sordesa.
5. Que visquin o que passin moltes hores soles o amb persona de similar edat
Documentació que cal aportar
Per demanar data i hora d'entrevista: No cal documentació
Per l'entrevista amb el tècnic de Serveis Socials cal aportar la documentacio següent:
1. Dades identificatives de la persona interessada (DNI, NIE o passaport) o bé dades i autorització de la persona que la representi.
2. Informe de salut de la persona per a la qual es sol·licita el servei.
3. Declaració jurada
4. Declaració impost sobre la renda (IRPF) o certificat de no obligació, Certificat de pensió i
Certificats d'empreses, institucions, administracions, entitats financeres, etc., si és el cas.
5. Rebut de lloguer o d'hipoteca
6. Rebuts dels corresponents impostos i taxes
Tràmit pas a pas
Sol.licitar una entrevista amb els professionals de serveis socials
Presentar la documentació que es requereix
Les professionals valoraran la situació
Un cop resolta la sol.licitud es comunicarà la resolució
Termini de resolució
Per la naturalesa del tràmit no es contempla un termini preestablert.
Com sol·licitar el tràmit
Presencialment a Serveis Socials o per telèfon
C/ Sant Pau, 2. Edifici Cotxeria
Telèfon 937937710
Normativa general que afecta al tràmit
Llei 39/2015, del Procediment Administratiu Comú i modificacions posteriors.
Llei 40/2015, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques
Llei 11/2007, del 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics
Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya
Efectes del silenci administratiu
Per la naturalesa del tràmit no es contempla.
Normativa reguladora del silenci administratiu
Llei 39/2015del Procediment Administratiu Comú.
Àmbit Temàtic
Ajuts a la persona